KATRINE KJENNE

<

>

HALLA, LILLE NYKOMMER - EN PEKEBOK

PROSJEKTDETALJER

BESKRIVELSE

TILBAKEMELDING FRA ANDREAS ØVERLAND & SIMEN BRAATHEN

KUNDE:

KATEGORI:

TEKSTFORFATTERE:

DATO:

KARPE DIEM

PR-STUNT

MARTINE GULBRANDSEN

CECILIA JOHANSEN

OKTOBER 2015 / AD3

Brief: Karpe Diem slipper ny musikk, på en ny måte. Hvordan markedsfører man musikk i 2015?

 

Innsikt: Karpe Diems fans tar referanser og føler seg smarte. Karpe Diem har holdt på i 10 år, og fansen har vokst med de. Alle kommer til et punkt hvor de selv eller andre rundt får barn.

 

Idé: Vi ønsker at de første ordene barn lærer er Karpe Diem-refefanser, og laget derfor en pekebok.

Kors på halsen, ti kniver i hjertet, mor og far i døden… Dette er rett og slett en helt fantastisk idé som bare må lages!

 

Vi hadde aldri sett for oss at en brief på Norges største rapgruppe skulle ende opp i en barnebok, men dere får det til å virke som den naturligste ting i verden. Uventet og genialt.

 

Innsikten viser at dere virkelig forstår bandet og deres fans, kanskje til og med bedre enn de gjør selv. Vi digger at dere har klart å bruke deres egne helhjertede interesse for Karpes musikk og tekster til å lage noe som oser av varme, sjarm, humor og genuinitet.

 

Hvis vi skal plukke på noe, så er det at dere godt kunne ha pushet det enda lenger når det kom til execution. Tekstene dere velger må forklares i et større perspektiv, inderligere, mer filosofisk og underholdende. Mal med bredere pensel. Hva kan disse små tekstutdragene lære barna om livet, døden, samfunnet og verden vi lever i? Hva kan de lære foreldrene deres? Kan det integreres i større grad i et PR-opplegg i forkant av en skive enn dere klarer nå?

 

Men alt i alt. Konge!

 

KATRINE KJENNE

© COPYRIGHT 2015 AV KATRINE KJENNE. ALL RIGHTS RESERVED.