KATRINE KJENNE

UBUNTU SØKER JOBB

PROSJEKTDETALJER

KUNDE:

UBUNTU COLA

KATEGORI:

BRANDING

TEKSTFORFATTERE:

MARTINE GULBRANDSEN

CECILIA JOHANSEN

DATO:

SEPTEMBER 2015 / AD3

BESKRIVELSE

Brief: Gjør Ubuntu cola til en merkevare.

Innsikt: Ubuntu cola er en Fairtrade-cola som har vært i Norge siden 2008, men den er fortsatt ukjent.

Idé: Ubuntu cola søker jobb i de store matvarekjendene og det norske folk kan følge hans vei fra en ukjent brus og

inn i butikkhyllene.

KAMPANJENS GANG

TILBAKEMELDING FRA THORBJØRN RUUD OG PETTER BRYDE I POL:

Superfin kampanje. En av de fineste som ble presentert. En klar ide som er lett å se for seg. Vi liker måten dere snur problemstillingen på hodet, og gjøre dette til Ubuntus ønske å komme inn i butikkhyllene. Dette løfter Ubuntus fordeler opp på et nytt nivå, og plutselig blir det vanskelig for dagligvarekjedene å si nei. Lurt. Ta med dere denne kampanjen videre til mappa.

DEL 1: NETTVERKINGSFASE

Ubuntu oppretter en LinkedIn-profil og legger til ledere i store butikkjeder, oppretter Facebookside, sender jobbsøknader til butikkeiere og henger opp søknaden i butikkene.

 

DEL 2: ANNONSERING

På Facebook og i norske helgemagasiner kan man følge Ubuntus reise som jobbsøker.

 

DEL 3: NETTSIDE

Nettside som både samler kampanjen og forteller

Ubuntus historie.

KATRINE KJENNE

© COPYRIGHT 2015 AV KATRINE KJENNE. ALL RIGHTS RESERVED.